PAINTERS  -   ARTISTE PEINTRE  

 

CONTACT

BIOGRAPHY

REWARDS

PAINTING LESSONS

MODERNS  SCULPTURES

EVENTS

EXHIBITIONS

INTERNATIONALS EXHIBITIONS

PRESS

MOVIES POSTERS

 

TECHNIQUE GLAZE SFUMATO

TECHNIQUE GLACIS SFUMATO

The Glazes Sfumato Technique

The approach of the glazes sfumato offers a variety of expressive means, always with the aim of feeding the “feeling”.

With this creative process which is the sfumato glazes, we are able to render the mystery which is conducive to reverie and intuition. Value the reverie and awaken our imagination as we must be ready at all but not to do anything. The glazes sfumato is defined as a vaporous model imperceptibly moving colours or shades from dark to light.

The sfumato glazes includes the atmospheric perspective; It is indicated for very subtle tones for the effects of depth and models. This is a game of light or shadow obtained by the superposition of several layers of colors which is worked either FAT on FAT or FAT over LEAN, or with the pastel or acrylic. The sfumato term meaning (smoke) in Italian is associated with a perspective effect and thus this (blur) becomes the space or our work.

The challenge of each work is the creative ability of the artist. Indeed,, after working this blurred space, it will take a significant image to an imaginary one. The job is through the game plastic elements (lines, points, masses, values, etc..) to remove the image or images. The practice of the glacis sfumato aims to cultivate this state of ambiguity and not only to endure but come to love it.

Performance

Choose your harmony colored, with 3 or 4 colors by booking a color of dark value.

The background will be worked with several colors keeping in mind this game fade to create a blur. Imagination feeds on these colourful spaces and thus raises the image or images. One of the colors will enhance some lines of this image, in order to give body and material for this purpose. Background and forms will be processed at the same time integrating in our preparation a medium (glazes) giving this lightness and this fade in these overlays of hue. In this way the knowledge of this practice at the service of intuition becomes a source of autonomy and creative freedom.

    Technique du Glacis Sfumato

La démarche du glacis sfumato offre une variété de moyens expressifs toujours dans le but de nourrir le ressenti disons le (feeling).

Avec ce processus créateur qui est le glacis sfumato, on provoque le mystère qui est propice à la rêverie et à l'intuition. Valorisons la rêverie et éveillons notre imaginaire car nous devrons être prêts à tout mais pas à n'importe quoi.

Le Glacis sfumato se définit comme un modèle vaporeux faisant imperceptiblement passer le coloris où les tons du clair à l'obscur. Le Glacis sfumato inclue la perspective atmosphérique, il est indiqué pour obtenir des tons très subtils destinés aux effets de profondeurs et de modelés. C'est un peu de lumière ou d'ombre obtenu par la superposition de plusieurs couches de couleurs qui se travaille soit gras sur gras, ou soit gras sur maigre, ou aux pastels ou à l'acrylique.

Le terme de sfumato qui signifie "fumée" en Italien est associé à un effet de perspective et ainsi ce "flou" devient l'espace même de notre travail.    Le défi que représente chaque œuvre est dans l'aptitude créatrice de l'artiste. En effet, après avoir travaillé cet espace flouté, il faudra faire surgir une image signifiante et imaginaire. Le travail consiste à travers le jeu des éléments plastiques (lignes, points, masses, valeurs, etc.. Faire sortir l'image ou les images. La pratique du glacis sfumato vise à cultiver cet état d'ambigüité et non seulement, à le supporter mais à en venir à l'affectionner.

Exécution

Choisissez votre harmonie colorée, voir 3 couleurs à 4 couleurs en réservant une couleur de valeur foncée.

Le fond sera travaillé avec plusieurs couleur en gardant à l'esprit ce jeu de fondu afin de créer un flou, des espaces. L'imagination se nourrit de ces espaces colorés et ainsi fait surgir l'image ou les images. Une des couleurs viendra renforcer certaines lignes de cette image, afin de donner corps et matière à cet effet.

Fond et formes seront travaillés en même temps en intégrant dans notre préparation un médium (glacis) afin de donner cette légèreté et ce fondu dans ces superpositions de teintes.